יום שישי, 8 באוגוסט 2008

בדיסני כמו בדיסני - המציאות עולה על כל דמיון

ערב קודם הילדים התרגשו ולא נרדמו. מחר דסני וזה. כנראה שהלחיץ אותם איכשהו.
האמת שבבוקר היו לנו ספקות, שכן בלילה ירד מבול. מה זה מבול - סערה מטורפת של אמצע הקיץ. שעות של גשם, אבל חם. טרופי לגמרי כאן. אז בבוקר חשבנו - אולי לא כדאי היום? בסוף לא עמדנו בפרצופי הקטנים האומללים, נמלכנו בדעתנו ויצאנו לדרך, חמושים בשלוש מטריות (שתיים הבאנו מהארץ, אחת מכאן) - חשוב לטיול שלכם לפריז, לא לשכוח מטריות), אבל לבושים קצר.
הגענו אחרי נסיעה לא קצרה.
טוב, דיסני, מה יש לומר. עסק לכל המשפחה. מזג האויר היה לגמרי לטובתנו והיה נעים (אם כי לח), ולמרות שהבטיחו לנו תורי ענק באוגוסט, הרי שלא עמדנו בשום מתקן יותר מרבע שעה (חוץ מה Space Mountain, שזה די מטורף, מן רכבת הסטרית המשגרת אותך לחלל וגורמת לפיק ברכיים בדקה אחת של תזזית. שם עמדנו חצי שעה, גם לא נורא). החלק המוצלח היה שלהפתעתנו הקטן אצלנו בגובה 1:02 בדיוק, מה שאפשר לו לעשות איתנו כמה מהדברים היותר מפחידים, ולמרות חששותינו, הוא נהנה בטירוף מרכבות ההרים והשדים למיניהן.

המלצות שלנו:
להשתמש הfast pass בתבונה. אם התור הוא לעוד המון זמן, תעברו למשהו אחר. אורך התורים משתנה במהירות לפי ההצגות, גורמי מזג האויר ועוד.
רכבת ההרים Big Thunder Mountain היתה שווה ביותר, בילוי לכל המשפחה, והוידאו יעיד על כך (יש שלושים שניות מבאסות של חושך בהתחלה, לא להתייאש, המשך הוידאו מגניב למדי).
רכבת שודדי הקאריבים היתה גם היא נחמדה ולכל המשפחה.
רכבת השדים בבית הרוחות, או איך שלא קוראים לזה, די מבאסת.
"זה עולם קטן מאוד" מאוד אסטטי, קיטשי בטירוף והילדים משתגעים על זה. גם האמהות.
ספלי התה המסתובבים. כולם משום מה עושים את זה. לא ברור לי למה, אבל הילדים נהנו, אז מה לנו כי נלין.
כנ"ל המבוך של עליסה (שאפשר לותר בהחלט לטעמי)
לעומת זאת שני מתקנים לכל המשפחה שממש לא שווה לוותר עליהם הם סימולטור הטיסה בחלל. ישבנו בחללית ויצאנו ומסע בסגנון Star Treck, ישבנו מאחורה וצחקנו, פחדנו וטסנו להשמיד את כוכב המוות. ממש כדאי.
השני הוא באז שנות אור, שם נוסעים ברכבת (וכל אחד יכול לסובב את הקרון שלו 360 מעלות), לכל אחד רובה לייזר, וצריך לירות בזורגים שבחלל. כל פגיעה מלווה באורות וניקוד בלוח אישי. האשה שאיתי השיגה 51 אלף נקודות לעומת 24 אלף בלבד אצלי. מצד שני, גם הפספוס פגע לא רע והשלים 4500 נקודות, איך שלא מחשבים את זה.
ה Space mountian הוא כאמור מתקן לבעלי עצבים חזקים וסבלנות לתור. גם רכבת ההרים של אידיאנה ג'ונס נחמדה, אבל פחות מהרכבת של המכרות שהרבה יותר ארוכה ויפה, אם כי פחות מהירה. טיפה.
גולת הכותרת היא כמובן מצעד הערב. דביק לחלוטין, אבל החיוך נדבק לפנים והילדים מאושרים.

רצינו לחזור מאושרים אבל גשם מטורף היכה (שוב) והותיר אותנו רטובים ומחייכים. מטריות לא ממש עוזרות ששופכים דליי מים מהשמים (כך לפחות היתה ההרגשה). הגענו בעשר בערב ולקח עשר שניות לשלושה ילדים לנחור בסלון.
היום רגוע - נוטרדאם וטרדדם. שבת שלום.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

איזה כיף לקרוא! מחזיר אותי ליורודיסני. מסכימה עם כל מילה לגבי באז לייטר. לא זוכרת שראיתי את זה ביורודיסני אנחנו עלינו 3 פעמים... אבל בלוס אנג'לס