יום רביעי, 6 באוגוסט 2008

שער הנצחון או כיכר האטואל (הכוכב)


ביום הראשון לשהותנו, יום שלישי, אחרי שהתמקמנו בדירה וישנו קצת צהרים (היינו עוד גמורים מלילה של טיסות), יצאנו בשש וחצי ופתחנו את פריז בכיכר שארל-דה-גול, הכוכב המפורסם שבשדרות האליזה. כדי להגיע ירדנו למטרו שמתחת לבית (ממש, עוד יתרון של הדירה "שלנו"), רבנו עם מכונת הכרטיסים עד שהמנוולת הסכימה לדבר באנגלית, וקנינו כרטיסיות של עשר נסיעות (בערך 11 יורו למבוגר, 6 לילד). האויר בחוץ נעים וקריר אבל במטרו חם ומיוזע. לא ברור איך הצרפתים (צרפתיות) שומרים על הלוק עם המטרו הזה...

מכל מקום יצאנו בכיכר. וואלה שווה. כדי לעלות על השער קונים כרטיסים במעבר התת קרקעי (תודה לאל שיש מעבר, הצרפתים נוסעים כמו משוגעים בכיכר הזו). 9 יורו לראש מבוגר וחינם לילד. אני והגדולים טיפסנו 284 מדרגות לוליניות כדי להגיע לאויר צלול כיין צרפתי על הגג. עפרה והקטן עלו במעלית. למעלה תצפית נהדרת, רוח קרירה ואחלה מקום לשתות קפה שהבאנו בתרמוס (מול האופציה של 6 יורו לכוס קפה, תרמוס הוא בחירה שפויה ומצוינת).

משם ירדנו לשדרות השאנז-אליזה. קילומטר של ירידה עם מיליוני יפנים וכל מיני אחרים. הילדים נהנו מאוד וגם אנחנו כמעט קנינו אפודה בcelio. בקיצור, עיר. חזרנו ממוטטים והתפרקנו למיטות בעשר שניות אחרי ארוחת ערב של קממבר, לחם צרפתי ועגבניה. בונפאטיט

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לאחינעם היקרה מאת תמרה אני מאוד מאוד מיתגעגעת אליך אני מקבה שכף לך שם על תידאגי לא שכחתי אותך את יודעת אני לא מקבלת מתנות כאלה אולי כשאהיה גדולה.
את רוצה לדעת מה אני עושה בחופש? אבא שלי קנה קופסה מעץ כשקמנו בבוקר צבנו את הקופסה ואחרכך אלכנו לחברות יום למכורת קמנו בבוקר וצבנו בציבעי גואש .היום אסינו מאיסת נייר רמקולים.איך היתה הנסיעה ?

אנונימי אמר/ה...

הי תמרושקה!
ממש כיף לנו פה!! היום אנחנו הולכים ליורו דיסני! שזה פארק עם מתקנים של דיסני עם את לא יודעת מה זה דיסני תשאלי את אמא היא בטוח יודעת.....
אני מאוד מתגעגעת איל כולם תמסרי ד"ש לכולם ממני
אוהבת ומתגעגעת
אחינועם