יום שלישי, 12 באוגוסט 2008

פארק המדע לה וילט

אוקיי. פתחנו את הבוקר, כרגיל לאחרונה, בבאגט עם חמאה וריבה. שחיתות. לפני שטרפנו אותו, בדקנו אם הוא טוב:



Untitled from Dael Shalev on Vimeo.

(הערה טכנית: עברתי לvimeo במקום youtube, כי איכות הוידאו אצלם הרבה יותר טובה).

אחרי שהתארגנו (אנחנו מגלים שלוקח לנו המון זמן להתארגן בבוקר), יצאנו בנפש חפצה לפארק המדע לה-וילט. אז ככה, יש צדדים בעד ויש צדדים נגד, תלוי למה וכמה. בגדול, זהו מתחם עצום בגודלו. אם רוצים להכנס לכולו אפשר לעשות מינוי שנתי משפחתי ב 65 יורו. זה כולל הכל חוץ מהקולנוע התלת מימד - הז'אוד. לעומת זאת אפשר לקנות כרטיס שלא כולל את כל הפארק אלא רק את עיר הילדים (פירוט בהמשך) והז'יאוד הנ"ל ב 73 יורו (למשפחה כמו שלנו). שורה תחתונה, בחרנו באפשרות האחרונה כי הילדים רצו מאוד את הקולנוע.

יאמר לזכות המקום כי למרות התורים העצומים לקופות, יש דיילים שעוזרים לך להבין את שלל האופציות לכרטיסים (יש המון), באנגלית (זה נדיר), ויש מסכים שמציגים איזה סרט עדיין פנוי ובאיזו שעה. קיצורו של דבר, אחרי כחצי שעה (!) בתור לכרטיסים, קבלנו את עיר הילדים, הז'יאוד וגם כניסה לקולנוע "האחים לומייר" שאמור להיות תלת מימד גם.
האחים לומייר היו אכזבה. 20 דקות עמדנו לחכות ובסוף 10 דקות של סרט סוג ב' על איכות החיים בכדור הארץ. מה שכן הרווחנו זה תמונה עם משקפיים מוזרות שגם צובטות באף.


אח"כ יצאנו לפארק שבחוץ. זה בחינם, דרך אגב, והכי מוצלח. דשא ענק שאפשר לאכול עליו (מראה נדיר בפריז), כדור מראות, תעלות מים, בריזה וברווזים. הילדים שחקו, אכלנו צהרים (מביאים איתנו. גם התרמוס כאמור, להיט), והשתעשנו גם בגן משחקים, אחד היותר מוזרים שראינו: מתקנים שעלו המון כסף אבל אין בהם שום תועלת (כמו שבשבות על עמוד שאפשר לסובב אותם עם פדלים). הכוכב של הפארק, מגלשת ענק בצורת דינוזאור (ציור נהדר, הרבה יותר טוב מהתמונה, תמצאו בספר הנהדר של דני קרמן, "ילדים מטיילים בפריז"), היה, לשברון הלב, סגור, וכך גם המעלית לעגלות בגשר. הפארק אולי חינם אבל השירות בהתאם.


בארבע וחצי נכנסנו אחר כבוד לממלכת הילדים (קובעים לך שעה מדויקת, והביקור נמשך שעה וחצי שמספיקות בול). יש לגילאי 5-12 ויש 2-7. בחרנו באפשרות הראשונה. שלושת החבר'ה שלנו נהנו מאוד ולמרות שהקטן בדיוק בן ארבע, היתה לו שפע פעילות. זוחלים, נמלים, מצלמות, מכוניות, אולפן טלויזיה שהיה הצלחה, טלפוני-וידאו, מזרקות מים, משאבות הדראוליות ואחרות ועוד כל מיני דברים שלא ממש נורא שההסברים רק בצרפתית (לא יאמן, אבל בשום מקום אין הסברים באנגלית, גם לא בלובר). בקיצור, חוויה טובה, אם כי יקרה.


וכשיצאנו, הקטן נתן את הסיכום שלו:




Untitled from Dael Shalev on Vimeo.
משם מיד המשכנו לצפיה בסרט "העולם של המים העמוקים" שבכדור הענק. מה נאמר. זה סרט טבע. לא יותר, לא פחות. לא שווה את המאמץ והזמן והכסף. במקום מה ששלמנו (כאמור, 74 יורואים שמנמנים), היינו משלמים 65, רואים הרבה יותר (את כל חמשת הקומות של פארק המדע עצמו, במקום רק את ממלכת הילדים הזערורית), ויכולים לחזור גם ביום אחר (כי זה למינוי שנתי). מצד שני, היה נחמד.



Untitled from Dael Shalev on Vimeo.
שורה תחתונה שניה לפוסט זה: אם יש לכם זמן, וגם כסף, עיר הילדים בלה-וילט זה שעה וחצי נחמדות מאוד.

אה, ולגבי מזג האויר. קודם כל נאמר שאנחנו (הילדים והמבוגרים) נהנים מאוד מהתגובות לפוסטים, מה שמעודד את הילדים להצטלם לסרטוני "הדרכה" נוספים. אז נחזור לעניין מזג האויר שנשאלנו לגביו. אכן, מזג אויר שונה מאוד מהארץ. למרות שהפחידו אותנו מאוד לגבי פריז באוגוסט, עד עכשיו מזג האויר פשוט נפלא. 23 מעלות ביום, בערך. זה אומר סתיו של הארץ. הולכים עם חולצה קצרה ואפילו מכנסיים קצרים, אבל אחה"צ ולפעמים גם במשך היום יש רוחות או אפילו גשם (אבל לא קר), אז מאוד כדאי להביא פליז קל לילדים או חולצות ארוכות או ז'קט, אבל משהו ממש קל, כי אחרת נכנסים למטרו ומתחילים להזיע.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אתם מקסימים!

זאת אני מקודם, בגלל שאין לי חשבון בגוגל הוא מתעקש להשאיר אותי אנונימית.

ההרגשה היא שאנחנו מטיילים בפריס, והדיווחים של הילדים מדוייקים . הם יוכלו להיות מבקרי טיולים כשיהיו גדולים...
בנתיים קלטנו שביורודיסני היה ה-כ-י כייף, שסרטי הטבע קצת פחות, ושכדאי ללכת לקונס'זרי.

תמשיכו לדווח מהשטח, אנחנו נהנים. (ומקנאים...)