יום ראשון, 17 באוגוסט 2008

האם פריז יקרה כמו שמספרים?

יצאה השבת. מזג האויר היה יותר מנפלא. עשר בסולם דני רופ.
בצהרים יצאנו לטיול נהדר ב Jardin de Plants, מן מתחם של גן חיות, גנים בוטניים ומוזיאון לטבע שנמצא לא רחוק מאיתנו. מומלץ בחום, למרות שלא נכנסנו לגן החיות (אולי בשבת הבאה). שוטטנו בגנים הנפלאים ומשם המשכנו ל"גן פסלים באויר הפתוח" שנמצא ממש על גדות הסיין, מעבר לכביש. פיקניק, השתובבויות וחזרה.
אמרת היום באה מאיתמר, בפה מלא קממבר על באגט: "איך נחזור לקוטג'?" - כנראה שסוף הטיול כבר נראה באופק...
מחר התכנית היא להשכים ולנסוע יותר מ 300 ק"מ (!) ל Futuroscope שהוא פארק שמוקדש לקולנוע עתידני ותלת מימדי בלבד. או כמו שקרא לזה ענבר: "סרט תלת-גמדי".
אנחנו גם נישן שם מחר, אז מירב הסיכויים שלא נוכל לעדכן מחר את קורותינו. אנו בטוחים שתחזיקו מעמד למרות זאת...

וחוב שנשאר לנו מלפני שבוע הוא לספר קצת על השוק והקניות כאן.

על המדרכה שמתחת לבית יש שלוש פעמים בשבוע (ראשון, שלישי ושישי), שוק. בשעות הבוקר - ושוק שכזה קיים, כך שמענו, בכל רובע של פריז. עשרות דוכנים (בימי ראשון השוק גדול בהרבה), של כל טוב צרפת. בגדול, השוק מחולק לשניים. בתחילתו, איכרי צרפת המביאים תוצרות יפיפיה, אורגנית ברובה, המסודרת טיפ טופ בסלים ובשורות, טרי ורענן, ועם תג מחיר מטורף (למשל 6 יורו לקילו עגבניות). בהמשך השוק יש קוריאנים וערבים שמוכרים גם הם ירקות ופירות שנראים לא רע ובמחיר שפוי לגמרי (1.5 יורו לק"ג עגבניות אני משלם לפעמים גם בארץ). העניין הוא שהירקות וגם הפירות קצת פחות טעימים ממה שאנו רגילים. מה לעשות. לסלט זה סביר, ויש אחלה חסות, וגם צנוניות וכל הגידולים שצומחים בתוך הקרקע שממש טעימים, ולא יקרים.
חוץ מהפירות והירקות יש בשוק גם בגדים (שלא ברור מי קונה), גבינות, בשר, דגים טריים, ומה לא. המחירים בהחלט סבירים. אולי 15% יותר יקר מהארץ.

וחוץ מזה, נספר שפריז לא יקרה כמו שהפחידו אותנו. אנו עושים קניות בסופר כאן קרוב. Ed נקראת הרשת, והיא זולה מאוד מאוד. בכלל, יש כאן הפרשי מחירים עצומים במזון בין חנות לחנות, אבל אם קונים במקומות זולים אז רוב המצרכים הבסיסיים (קורנפלקס, גבינות, חלב, וכו') - לא יקרים יותר מהארץ. אז חשוב לברר עם מקומי איפה הוא קונה. Monoprix גם היא רשת סופרים זולה (קצת פחות, אבל יש בה הרבה יותר מבחר).
לגבי בולונז'רי, יש כמובן בלי סוף, אבל יש הבדל אדיר באיכות. גם כאן, צריך לא להתפשר ולקנות לחם אצל הטובים. באגט עולה בממוצע יורו אחד. תלוי איפה ומתי, אבל זה הכיף כאן, ומזלנו שאי אפשר לקבל הרעלה מרוב באגטים.
אה, וקפה. הפחידו אותנו שנשלם שישה יורו לכוס קפה. אנחנו, לעומת זאת, ראינו שמוכרים קפה וקוראסון ב 2 יורו באיזור תיירים ברובע הלטיני, שזה פחות ממה שנשלם על זה בארץ. מצד שני, נכון שברוב המקומות אם יושבים לקפה ועוגה, יוצאים בשברון כיס. אז אנחנו יושבים לנו על הדשא, עם העוגות שקנינו בפטיסרי (אין כזו רמה בארץ), שותים קפה מתרמוס ומבסוטים עד הגג.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

Amazing , Can't wait to show the kids. Take me next time,
B