יום רביעי, 13 באוגוסט 2008

אסטריקס שולטתתת!

היום אסטריקס. יצאנו מוקדם כדי להגיע כבר בעשר וחצי (לוקח איזה שעה להגיע כי צריך רכבת על שארל-דה-גול ואז עוד שאטל של הפארק). הצלחנו. מה נגיד, שחקנו אותה.

אסטריקס הוא פארק מעולה, יפה, ושם את דיסני בכיס הקטן בכל פרמטר. עולה פחות, שווה יותר. אז ככה: אסטריקס הוא פארק עם הרבה יותר "טבע". בדיסני התור בכל המתקנים מקורה, בשיטה האמריקאית ששמה דגש על יעילות ומינימום חיכוך עם הטבע. כאן באסטריקס עומדים בצל עצים עצומים, כך שהרבה יותר יפה (אם כי גם יותר רטוב שיורד גשם, ויורד).
אבל, ההבדל העיקרי בין הפארקים הוא המתקנים. אסטריקס עמוס בעשרות רכבות הרים ודהירות שונות ומשונות, הרבה יותר אגרסיביות, מפחידות וכיפיות מאשר החוויה הסינטטית ומכובסת למדי של דיסני.
צילמנו סרטים כמעט לכל רכבת, אבל לא נכביד. בכולם מכנה משותף דומה: עליה, ירידה, צרחות וסיום מתנשף. יש באסטריקס רכבות לכל המשפחה, רכבות לילדים, רכבות למתבגרים ורכבות לחולים בשכל. עשינו את כולן (כן, גם את הרכבת המהירה באירופה, שבעה לופים מלאים). נספר רק על כמה מתקנים שחייבים לספר עליהם:
1. הרעם של זיאוס. רכבת הרים עצומה (באמת), מפחידה (באמת), שבנויה על מבנה עץ בלבד (באמת באמת). זה לא דומה לשום דבר ברכבות האחרות ומבחינתי לפחות, זוכה לתואר הרכבת האולטימטיבית. יש סרט רועד לגמרי ומשעשע למדי כי האישה שאיתי סירבה לפתוח את העיניים כל הדרך. לזכותה יאמר שזו רכבת מפחידה ברמה קיצונית.

2. מסע הרפטינג באבוב משפחתי. לא כל כך מהר, אבל מסתובב וחוויה כיפית ומשפחתית לגמרי.


Shalev's in Asterix1 from Dael Shalev on Vimeo.
3. רכבת חצאי החביות. אחת מתוך עשר (לפחות) רכבות הרים לכל המשפחה. קצרה ונחמדה.


Untitled from Dael Shalev on Vimeo.
4. הספלאש הגדול: היה המתקן הראשון שעשינו והיחיד שהיה אכזבה. לוותר. זה בעיקר הרטיב אותנו (כי מסיימים בתוך בריכת מים), אבל לא הפחיד בכלל והיה איטי.
5. אסור להחמיץ בשום אופן את מופע האקרובטים והמכוניות/אופנועים. זה מופע מושקע, חצי שעה בלי רגע מנוחה, איכותי, מהיר, מצחיק. כל מה שאפשר לבקש. שווה את הביקור כולו.

6. רכבת שיפועית (בתוך צינורות בצבע חלודה). מהירה מאוד, כיפית. כל מה שצריך מרכבת הרים.
7. רכבת שבעת הלופים. נחשבת למהירה באירופה ובטוח שזו עם הכי הרבה פעמים של לופ שלם. עשינו (אחינועם ואנוכי), ויצאנו בעיקר עם כאב ראש. הרבה פחות כיף מ"הרעם של זיאוס", אבל אי אפשר להיות שם ולא לעשות.

חוץ מזה עוד עשינו לא מעט סירות, סחרחרות, מטוסים, סירות ומה לא. סגרנו את הבסטה בשבע וחצי כמעט. אם היום בדיסני עייף אותנו, היום באסטריקס פירק אותנו לחתיכות. שווה כל לירה (וזה די הרבה לירות - הפארק לכולנו עם ההסעה משארל דה גול עלה 164 יורו, ועל זה עוד נסיעה הלוך חזור לשדה- 60 יורו). לא חינם.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לאיתמר תעשו כיף חיים תשלח דש לכל
המשפחה. תמשיכו לבלות ממני נדב.

אנונימי אמר/ה...

משפחה יקרה,
אחרי שנדב סיים לטחון את כל קטעי הוידאו הלוך וחזור ולהתלהב מה"קרניים" והפרצופים הוא הואיל בטובו לפנות לי את המחשב. אווירת החופשה שלכם עוברת נהדר דרך המסך (אחרי רעשי הבאגט רצתי לחפש לחם טוב...) תמשיכו להנות ולהצטלם, ד"ש ונשיקות מכולם כאן
גם פירחה כאן לידי מוסרת לכל הילדים, לגדולה ולעפרה נשיקות ושדעאל יחכה לה שם כי היא תיכף באה, אוהבת אתכם כאילו אתם הילדים שלה, תחזרו בשלום- אינשאללה
דפנה

אנונימי אמר/ה...

היי ילדים יקרים, נראה שאתם יודעים להנות , אז תמשיכו . דש מסבתא וסבא ברחובות ,מסרתי להם שאתם נהנים. אבא