יום רביעי, 6 באוגוסט 2008

מוזיאונים בראש

היום היינו מאוד תרבותיים. מכיוון שהתחזית הבטיחה את היום החם ביותר השבוע, החלטנו להתמקד בבילוי מוטה-מזגן. פצחנו את הבוקר במוזיאון הדה-אורסיי, שהיה פעם תחנת רכבת עצומה ומרשימה והיום הוא מוזיאון לאומנות אימפרסיוניסטית בעיקר. אפילו הילדים התרשמו מואן-גוך אורגינל אם כי פיסארו פחות דיבר אליהם. כך או כך, מהמוזיאון חצינו את הגשר ועברנו לגני הטוליירי. התמונה מראה את הגנים כפי שצילם ענבר, בן ארבע.
היה חם, אם כי סביר. החדשות הרעות היו שיצאנו ללא לחם, ובנינו על "בולונז'רי" שנמצא כבר בכל פינ. (הערה: לפי החוק בפריז, כל 300 מטר חייב להיות בולונז'רי, אז לא חשבנו שנתקע בלי). אבל, באוגוסט כמו באוגוסט, כל הצרפתים בחופש, ואיתם גם האופים. אז אני כתתי רגלי בניסיון לחפש מאפיה נורמלית באזור גני הטוליירי וכולן היו סגורות. בדיעבד מצאנו עגלה של Paul, רשת הלחמים המצוינת, שנמצאת בתחילת הגן, צמוד ל"שער הניצחון הקטן", מול הלובר.
אחרי ששבענו, ונחנו דיינו, עברנו ללובר. בימי רביעי זה עולה פחות אחרי 15:00, וגם פתוח עד 21:00. החלטנו לא (!) לראות את המונה ליזה היום, וירדנו לאגף עתיקות מצרים. אין מה לדבר, הצרפתים שדדו את המצרים מכל מה שהיה להם. תצוגה מדהימה של סרקופגים, ארונות וספינקסים. שווה בהחלט והילדים נהנו לפחות כמונו.
הערה לגבי תנועה: אנו מצוידים בטיולון שהבאנו עמנו בעמל רב מהארץ. הוא מוכיח את עצמו בענק כי הולכים פשוט המון ואחרת הקטן לא היה שורד. מאידך, לעלות למטרו עם זה – סיוט. בעיקר לעבור את הכניסה המסתובבת – נתקעתי שם היום עם העגלה (הגלגל נתפס בתוך החריץ שבתוך הדלת) ומסביב כולם (והמשפחה שלי בעיקר) עומדים וצוחקים. אכן צחוקים.
מחר דיסני.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תמשיכו להנות,אוהבים
אמא ואבא

SAMSON RONI אמר/ה...

היי לכולכם, קורעי עולמות...

בלוג משובח הנודף ממנו ריח בוז'ולה עם קצת ארומה של גבינות ולחמים.
הייתי שמחה לשקרוא קצת מה הילדים חושבים-ולא שהדברים עד כה לא נשמעים אמינים.
אצלנו הילדים בקייטנות של בנות האולפנה, נמרחים בגואש, מציירים ומשחקים במשחקי בני עקיבא.
איתן עסוק כל היום במי מנצח את מי ומי אוכל את מי (ותמיד האריה גם אוכל וגם מנצח, אם שכחתם לרגע)
והלל כל היום עם החברות.

בקיצר, אוגוסט רגיל, חם פחות מהצפוי אך עדיין שפוי!

תהנו ותבלו-
הסמסונים

אנונימי אמר/ה...

לאיתמר שלו. מתמרה אני מאוד מאוד מתגעגעת אלך אני מקווה שכיף לך שם איך היתה הטיסה ? לספר לך גם אני הייתי רוצה לטוס לצרפת אבל אני קטנה מידי. הדירה של תומס כיפית ? אז בי ותהנו מיתמרה